Indian Breeze

1262603_512471178846078_1440467355_o

Ingrediente: uleiuri saponificate de cocos, ulei de măsline, ulei de struguri infuzat cu semințe de annato, ulei de floarea soarelui, ulei de ricin, unt de cacao, unt de shea; ulei de sâmburi de struguri, ulei de cânepă virgin, presat la rece, semințe de pătlagină, oxid de zinc, cardamon pudră uleiuri esențiale de lemongrass, portocale, iasomie, ylang-ylang, ienupăr, tămâie
Gramaj și culoare: Toate săpunurile au, în medie, 100 grame. Totuși, pentru că le tai manual, gramajul poate fi diferit de la un săpun la altul. Toate sunt cuprinse între 85 și 125 g. La fel, aspectul poate fi ușor diferit de la săpun la săpun.

Zile călduroase cu ghimbiradă, curry cu legume din grădină, înghețată de lămâie cu busuioc. Ne-am bucurat de ele alături de prieteni faini. Galben intens, verde peste tot, miros dulceag și proaspăt de flori, fructe și condimente. Păsări, vânt și muzică. O fustă de mătase primită cadou a completat experiențele, prin culori și atingeri moi. Așa a fost vara asta, o vară a tuturor simțurilor, vară pe care am vrut s-o păstrez cât mai mult.

Astfel am creat Indian Breeze, săpunul care inaugurează o nouă categorie, și anume „Săpunuri magice”. (Nu știu câte săpunuri vor intra în această categorie, la fel cum nu știu dacă le voi reface după ce stocul se epuizează. Momentele magice sunt unice și nu pot fi recreate, nu-i așa?)

Ei, acesta este un săpun pe care l-am intuit în timp ce ajutam o prietenă la săpunărit. M-am entuziasmat așa de tare de ce-ar putea să iasă cu ingredientele pe care le-a ales că am întrebat-o dacă pot adapta rețeta și mi-a spus da. Mersi, Oti! Mi-ai oferit câteva săptămâni în care am pus cap la cap totul: mi-am dat seama că-l vreau un săpun luxuriant, bogat, intens, care să exprime și în același timp să mângâie femininul, și mai ales un săpun care să poarte cu el un pic in spiritul verii acesteia, plină de culori, arome și gusturi exotice, cu multe influențe indiene.

Așadar vi-l prezint:

Indian breeze – cu uleiuri prețioase de sâmburi de struguri și ulei de cânepă presat la rece, cu uleiuri esențiale florale și citrice, completate de note lemnoase: ylang-ylang, tămâie, iasomie, ienupăr, lemongrass și portocale. Cu semințe de pătlagină, o dungă de cardamon măcinat și un ‘topping’ de oxid de zinc cu efect antibacterian.

Am căutat culorile, ingredientele de bază, uleiurile prețioase și cele esențiale.

Toate sunt sunt alese cu grijă. Pentru prima dată am acordat o atenție deosebită sinergiei dintre uleiurile esențiale. Efectul este unul euforizant, calmant, de echilibrare atât a tenului cât și a sufletului.

Uleiul esențial de lemongrass revitalizează corpul, ușurează durerile de cap și combate extenuarea sistemului nervos și stresul. În același timp este folosit pentru curățarea pielii grase cu tendințe acneice și echilibrează transpirația excesivă.

Uleiul esențial de portocală
oferă note solare și radiante, aducând bucurie și căldură minții. Ajută la relaxare și întărește sistemul imunitar.

Uleiul esențial de ienupăr calmează, reduce anxietatea, tensiunea nervoasă și extenuarea mentală. Este foarte eficient în tratarea acneii, eczemelor, pielii cu tendințe de îngrășare, psorasisului, mătreții și calmează inflamațile.

Uleiul esențial de iasomie este un remediu valoros în cazuri de depresie severă, liniștește nervii, producând un sentiment de încredere, optimism și euforie , revitalizează și energizează. Este indicat pentru tonifierea tenului uscat sau gras, iritat sau al pielii sensibile, crește elasticitatea și este adesea folosit pentru reducerea vergeturilor și a cicatricilor.

Uleiul esențial de tămâie liniștește mintea, încetinind ritmul respirației, ajutând-o să devină mai adâncă. Este excelent de util în timpul meditației. Ajută la calmarea anxietății și a stărilor obsesive legate de trecut.

Uleiul esențial de ylang-ylang
are un efect euforizant și sedativ asupra sistemului nervos și ajută în cazul anxietății, a unui șoc sau a fricii, având în același timp calități afrodisiace. Pentru piele, uleiul de ylang-ylang are o acțiune de echilibrare a tenului prea uscat sau prea gras prin faptul că ține în balanță secreția de sebum.

Culoarea am vrut-o la fel de radiantă și solară cum a fost vara. Am folosit ocazia ca să mă joc cu infuzarea de semințe de annato în ulei pentru a obține un galben intens. Uimitoare magie!

Apoi, am vrut să-i adaug săpunului ceva ușooor exfoliant, altceva decât mac. Ceva mai fin, mai blând. Am încercat să extrag semințe de afine, dar a mers greu. Plimbându-mă prin grădină am găsit pătlagina cu semințe numai-bune de cules. După ce le-am vânturat – inițial le-am cules ca să le pun prin pâine sau alte mâncăruri – am observat că forma semințelor de pătlagină, oval-rotundă le face să fie un super-ingredient pentru un săpun de față: oferă un gomaj plăcut, stimulând circulația sângelui fără să zgârie.

Uleiurile prețioase conținute de Indian Breeze sunt uleiul de sâmburi de struguri și cel de cânepă virgin, presat la rece. Ambele se absorb ușor în piele, fiind foarte ușoare.


Uleiul de sâmburi de struguri
are o putere mare de penetrare, potrivit pentru toate tipurile de piele, in special pentru cel gras. Are acțiune astringentă, strânge porii, nu lasă urme de grăsime. Utilizat în tratarea acneei, iritaților, diverselor dermatite, zgârieturi, răni mici – are efect cicatrizant, antiinflamator, antibacterian și regenerant. Revigorează și tonifică tenul obosit și flasc, netezește ridurile, îmbunătățește fermitatea și elasticitatea pielii, conferă luminozitate.

Uleiul de cânepă este un ulei uscat, se absoarbe rapid fără a lăsa un strat gras, reduce pierderile de apă și protejează pielea de deshidratare, conferă fermitate și suplețe, permite menținerea elasticității și tinereții pielii, acțiune benefică asupra roșeții și a iritațiilor, are acțiune calmantă, emolientă, regenerantă și revitalizantă prin stimularea regenerării țesutului cutanat.

Oxidul de zinc îl cunoașteți deja. Are un puternic efect antibacterian și ajută și el în cazul unui ten cu tendințe acneice. Iar cardamonul are o poveste pe care nu v-o spun 🙂

Nu în ultumul rând, am adăugat multă bucurie săpunului. În timp ce-l simțeam, gândeam și apoi când l-am turnat, m-am bucurat atât de mult de rezultat încât e imposibil ca această bucurie să nu se transmită mai departe 🙂

Așadar, vara fie cu voi!

Lasă un răspuns

