Mușețel — săpun pentru copii și mămici

musetel

Ingrediente: uleiuri saponificate de de măsline (infuzate cu mușețel), cocos, unt de cacao, ulei de ricin, untură; unt de shea, ulei de migdale, ulei de sâmburi de struguri, ulei de mușețel
Gramaj și culoare: Toate săpunurile au, în medie, 100 grame. Totuși, pentru că le tai manual, gramajul poate fi diferit de la un săpun la altul. Toate sunt cuprinse între 85 și 125 g. La fel, aspectul poate fi ușor diferit de la săpun la săpun.
Preț: 12 lei

Disponibil din 2016, doar în pachetul Mușețel – pentru copii și mămici

Știm cu toții. Atât pielea copiilor cât și a mamelor este sensibilă nevoie-mare, iar pielea copiilor, ca și a noastră, a celor mari, absoarbe multe din substanțele cu care intră în contact prelungit, substanțe care tot de ficat vor ajunge să fie prelucrate, ca și cele pe care le mâncăm. Este la fel și în cazul nostru, desigur, dar copii, cred eu, sunt mult mai vulnerabili. Aud de tot felul de cazuri de iritații ale pielii bebelușilor, dermatite și altele.

Multe din dermatite au în comun reacții alergice la anumiți alergeni. Cei mai comuni alergeni sunt săpunurile comerciale (care conțin un număr mare de substanțe sintetice), detergenții, clorul și loțiunile pentru piele. Îmi dau seama că, trăind într-un mediu aglomerat și poluat nu putem renunța total la săpun și detergenți, dar putem alege să evităm pe cât se poate substanțele sintetice creatoare de alergii (alergii care odată instalate pot rămâne pe toată durata vieții).

Și uite-așa am creat săpunul ăsta simplu, foarte blând: am redus la minim cantitatea de ulei de cocos, care poate usca pielea în cantități prea mari, în schimb am mărit cantitatea de ulei de ricin; uleiul de măsline folosit a fost infuzat cu mușețel (am zvârlit în ulei aproape tot borcanul de mușețel care mi-a rămas de-astă vară, de când l-am cules), am folosit ceai de mușețel în loc de apă, mușețelul fiind recunoscut pentru efectul său de calmare în caz de piele iritată sau înroșită; i-am mai adăugat la final unt de shea, ulei de migdale și de struguri, uleiuri ușoare care se absorb repede lăsând pielea hrănită și protejată; n-am putut să mă opresc și am mai adăugat mai mult ulei de mușețel. Săpunul are astfel un exces mare de grăsime și cred că am creat cel mai blând săpun de până acum. Nu i-am adăugat nici un fel de ulei esențial. Singurul miros este cel al mușețelului și al uleiurilor.

Îl recomand pe Mușețel atât copiilor și mămicilor cât și persoanelor cu piele foarte uscată și sensibilă.

Dublez recomandarea cu un sfat: încercați să folosiți săpunul (de orice fel) cât mai rar. Oricât de prietenos ar fi un săpun, folosit prea des duce la eliminarea stratului natural-protector al pielii și astfel la uscare. Un săpun cu exces mare de grăsime poate compensa asta într-o anumită măsură, dar pielea știe ea ce știe, nimic nu-i mai bun pentru ea decât învelișul pe care și-l crează singură.

Dar haideți să triplez recomandarea cu o recomandare literară, de data asta 🙂

Articolul ăsta este dedicat în special proaspetelor sau viitoarelor mame, așa că vă voi ruga să citiți o carte. E o carte despre mame și copii dar nu numai. E vorba de Continuum Concept, de Jean Lidloff. Autoarea a trăit câțiva ani într-un trib de indieni Yequana din Venezuela și a fost fascinată de adulții care își trăiau viața firesc și integrau copiii în mod natural, fără a face din aceștia „centrul universului”, ci trăind pur și simplu o viață armonioasa și iubitoare în fața copiilor, pentru a le servi de exemplu.

Liedloff scrie că pentru a ajunge la o dezvoltare optimă din punct de vedere fizic, mental și emoțional, oamenii – în special bebelușii– au nevoie de acel tip de experiențe pentru care specia umană s-a adaptat de-a lungul procesului de evoluție. Aceste experiențe sunt numite de ea Continuum. Nu cred că vreau să vă povestesc cartea sau să-i fac o recenzie. Puteți găsi suficiente recenzii pe net. Pentru o primă impresie aveți articolul de pe Wikipedia, site-ul Continuum-Concept, pentru a afla mai mult și de aici puteți cumpăra cartea în engleză (librărie online românească, primiți cartea prin poștă). Puteți citi fragmente aici.
Editare ulterioară: cartea a fost tradusă și publicată în română, o găsiți aici .

2 responses »

  1. Pingback: Produse noi pe raft! | Săpunuri de la Irina

  2. Pingback: Infuzarea plantelor în ulei – două metode | Săpunuri de la Irina

Lasă un răspuns

