Nataraja – șampon solid purifiant

Posted on

Ideal pentru dreadlocks

nataraja2

Ediție limitată!

Ingrediente: infuzie de mușețel, urzică și rozmarin, uleiuri saponificate (cocos, măsline, ricin, migdale dulci, unt de shea); ulei de sâmburi de struguri infuzat cu hamei, uleiuri esențiale de rozmarin, mentă, roiniță
Gramaj și culoare: 150 g ± 10 g


Nataraja, regele dansului cosmic, este una din reprezentările lui Shiva, zeul distrugerii și al creației în mitologia hindusă.

Se spune că Nataraja, dansând cu părul desfăcut, lovește puternic planetele cu șuvițele-i înnodate, distruge ordinea deja ostenită a lumii și pregătește astfel cosmosul pentru ca Brahma să-l recreeze.

Nataraja este încă un șampon creat în primul rând pentru părul meu. După de mi-am echilibrat părul folosind șamponul solid Koala (de la o spălare la 2 zile am ajuns, în vreo lună-două, să fie suficientă o spălare pe săptămână sau uneori chiar mai rar), mi-am dorit să-mi las părul să crească. N-am avut păr lung de la 14 ani, și de fiecare dată când încercam să-l las să crească, ajungeam în faza aceea pe care-o cunoaștem multe dintre noi, când părul nu-i nici lung, nici scurt și nu stă nicicum.

Ca să trec peste, am început unul din cele mai bune exerciții de răbdare: în februarie 2013 am început să-mi fac dreadlocks (mi-ar plăcea să știu cum se spune în română, dar nu știu… poate „rasta”? – deși nu-i chiar română…). Astfel, părul crește în ritmul lui dar pe măsură ce crește îl înnod în șuvițe, ceea ce face ca lungimea vizibilă să-i crească mult mai încet decât în mod normal.

Problema – dacă ar fi una- e că părul meu moale și fin este greu de păstrat în această formă dacă nu-l „aspresc” cumva. Din câte m-am documentat și mi-au spus diverse persoane care au dreadlocks de mai multă vreme, șampoanele comerciale cu silocon care fac părul lucios sunt contra-indicate. La fel și folosirea balsamului.  Sigur, sunt foarte multe moduri de a îngriji părul cu dreadlocks, în funcție de tipul de păr și de preferințe personale.  De la spălat normal cu șampon, spălat cu cu bicarbonat de sodiu și apă sau cu leșie sau săpun de casă „de la bunica”.  Eu însă mi-am dorit și un factor de îngrijire suplimentară, pentru ca părul să rămână sănătos și bine hrănit, cu rădăcini rezistente pe care să le pregătesc să țină o greutate din ce în ce mai mare pe măsură ce părul crește.  Sper ca în câțiva ani să ajungă cam așa 🙂

Am folosit, deci, uleiul de sâmburi de struguri infuzat cu hamei (folosit și la Mithras), ceai cu mult rozmarin, urzică și mușețel și uleiuri esențiale de mentă, rozmarin și roiniță.

Rozmarinul conține compuși organici ce stimulează circulația în zona scalpului, ceea ce ajută la regenerarea părului și-l ajută să crească mai repede. În plus, îngrijește părul, înlăturând senzația de mâncărime, de scalp uscat și este un excelent remediu împotriva mătreții.

Mușețelul, pe lângă beneficiile bine-cunoscute de calmare și vindecare pe care le are asupra pielii, ajută și el la eliminarea mătreții și calmarea scalpului iritat. În plus, clătirea regulată cu ceai de mușețel deschide nuanța părului, aducând note solare în părul șaten și luminând și mai mult părul blond.

Urzica o iubesc, atât în grădină, în farfurie și în cana cu ceai cât și în produsele de îngrijire pentru păr. În Nataraja, urzica potențează compușii rozmarinului, ajutând și ea la îmbunătățirea circulației scalpului, împiedicând căderea părului și stimulând creșterea sa.

La fel ca și în celelalte produse destinate părului, am mărit procentajul uleiului de ricin pentru o spumă mai bogată dar și pentru efectele sale benefice pentru regenerarea părului. De asemenea, pentru că untul de cacao pe care îl folosesc adesea în săpunuri poate lăsa o ușoară peliculă pe păr, l-am eliminat din această rețetă.

Aroma șamponului este proaspătă și răcoritoare iar în urma folosirii părul și, mai important, scalpul rămâne curat și echilibrat.

Un păr lung are nevoie de mai mult șampon, de aceea am tăiat Nataraja în bucăți mai mari, de 150 de grame. Șamponul este turnat în ianuarie 2014, deci este deja uscat de câteva luni bune, ceea ce îi conferă și o duritate sporită. Este ideal pentru călătorii, căci poate fi folosit pe tot corpul, ocupă puțin loc și nu necesită ambalaj de plastic.

Lasă un răspuns

