Numen – alifie din patru plante vindecătoare

Posted on

numen_web1

Ingrediente: ulei de măsline extravirgin infuzat cu flori de gălbenele, frunze de tătăneasă, pătlagină, coada-șoricelului, ceară de albine
Gramaj: 30 ml
20 lei
Disponibil în curând și în pachetul Garden Basics

Am vrut s-o iau încet. Să învăț despre ce-mi place să fac, să aplic și să cresc așa, organic, ca și plantele din grădina noastră. În procesul ăsta am aflat că grădina ne este, printre altele, și farmacie, căci cresc acolo plante care ajută exact la ce ai nevoie, atunci când ai nevoie. Urzica, păpădia, cicoarea, trifoiul, salvia, rozmarinul, pătrunjelul, usturoiul, zmeurul, mușețelul, sunătoarea, coada-șoricelului, coada-racului, gălbenelele, pătlagina, tătăneasa… sunt doar câteva plante care cresc la noi în curte sau în fața casei, pe islaz, răsărite spontan sau sădite de noi.

De ceva vreme, sunt mai atentă la ce-mi spun ele. Mă mai uit și-n cărți, și pe internet, ca să mi se confirme că am înțeles bine. Da, plantele au spirit, iar spiritul nostru a evoluat împreună cu ele, ajutat de ele de-a lungul miilor de ani. Așadar le ascult înțelepciunea.

cele patru vindecătoare

cele patru vindecătoare

Uleiuri infuzate cu diverse plante am mai făcut, l-am folosit adesea în săpunuri. Dar toamna asta lungă (și multă lume) m-a sfătuit să încerc și altceva… să am încredere în proprietățile vindecătoare ale plantelor și să le folosesc direct. Așadar, după ce am infuzat cele patru plante care mi-au vorbit în ulei de măsline extravirgin, am făcut și alifia. Nu prima, ci prima pentru care intenția a fost foarte clară: protecție și vindecare pentru piele.

Vă prezint mândrele, frumoasele, cu proprietățile lor:

  • Flori de gălbenelele (Calendula Officinalis) ajută la vindecarea negilor și bătăturilor, îngroșări de piele, răni cronicizate și zone ințepate de albine și viespi,  răni sângerânde, arsuri, degerături, acnee, eczeme,  ulcere varicoase, flebite, fistule și cancer de piele, având efecte cicatrizante și antiinflamatoare.
  • Frunze de tătăneasa (Symphytum officinale) – pe lângă eficacitatea în tratarea ligamentelor rupte (despre care nu vorbim acum, căci noi cu pielea avem treabă), are proprietăți anticanceroase, antitumorale, cicatrizante, antiinflamatoare, astringente, decongestive, regeneratoare de tesuturi (datorita alantoinei);
    Adjuvant în următoarele afectiuni dermatice: arsuri de gravitate mică, răni vechi ori care se vindecă greu,  a cicatricilor inestetice, inflamații, fracturi, contuzii, echimoze, ulceratii varicoase, furunculi, inflamatii ale încheieturilor, înțepături de insecte, cancer de piele și mamar.
  • Frunze de coada-șoricelului (Achillea millefolium) – ajută la închiderea rapidă a rănilor și zgârieturilor, reduce mâncărimile în cazul  alergiei cutanate  (substanțele aromatice (azulenele) din compoziția plantei au efecte anti-inflamatoare și antialergice, reduc mancarimile, usturimea și edemele. Uleiul de coada-șoricelului ajută la vindecarea rapidă și estetică a arsurilor cu substanțe chimice.
  • Frunze de pătlagină (Plantago lanceolata) : eficiență recunoscută în cazul mușcăturilor de insecte, dar și în cazuri de acnee, furuncule, zona zoster, răni, eruptii și iritații cutanate, eczeme, umflături, inflamații articulare, reumatism

Plantele au fost infuzate timp de o lună, la soare, borcanul agitat din când în când, pentru a extrage cât mai mult din spiritul lor.

Numen - alifie cu plante vindecătoare

Numen – alifie cu plante vindecătoare

Alifia are un miros specific, acela de ulei de măsline și… da, plante. Nu conține uleiuri esențiale pentru a evita riscul unei alergii și a putea fi folosită de adulți și copii deopotrivă.

Recomand folosirea ei topic, nu uzual ca și cremă hidratantă, căci este foarte grasă, ci în cazul pielii foarte uscate/crăpate, micilor răni, zgîrieturi și arsuri, înțepături de insecte, mici alergii, eczeme. De fapt, cel mai bine e să hotărâți singuri dacă se potrivește sau nu cazului vostru particular.

Așa. Deși știu că plantele ajută mult în cazurile de mai sus, nu am studii de specialitate și mă bazez mai degrabă pe informații din medicina tradițională pe care le adun din cărți, internet și experiență. Nu pretind că alifia este un medicament. În cazul în care suferiți de una din problemele de mai sus iar aceasta nu se ameliorează în scurt timp, este recomandabil să consultați o persoană de specialitate care să vă ajute. Recomand folosirea alifiei în cazuri minore și nu îmi asum responsabilitatea pentru cazul în care problema nu dispare.

2 responses »

  1. Pingback: Pachetul Garden Basics | Săpunuri de la Irina

  2. Pingback: Infuzarea plantelor în ulei – două metode | Săpunuri de la Irina

Lasă un răspuns

