Cum folosesc alifia Provence

Posted on

De mult n-am scris, am schimbat un pic structura blogului astfel încât pe prima pagină să se vadă doar produsele pe care le am constant pe stoc. Am așteptat destul momentul în care inaugurez blogul cu funcția lui de blog, adică voi scrie aici despre ce cred că este relevant pentru cei e interesați de nutriția pielii, săpunuri și produse de îngrijire naturale, viață curată. Vă rog, dragi abonați la blog, sa rămâneți abonați doar dacă doriți să primiți astfel de articole (am putea să le numim de lifestyle, scrise de mine, cu siguranță, inspirate din viață, internet si cărți). În orice caz, vă mulțumesc că mi-ați fost alături până acum și că ați citit până aici.

image

Acum să trec la subiect. Da, mă laud singură dar nu sunt singura care mă laudă, alifia Provence chiar este divină. De când am turnat-o prima dată, acum câțiva ani și până azi i-am descoperit destul de multe întrebuințări, astfel am devenit motivată să vă scriu despre ele.

Pauză. Tot vorbim de alifie, dar ce e aia o alifie?

În viziunea mea, o alifie constă dintr-un ulei sau mai multe + ceară de albine, cu sau fără uleiuri esențiale, cu sau fără extracte uleioase din plante. Fără apă. Iar ăsta e un mare avantaj, căci unde nu e apă nu se înmulțesc bacterii sau fungi, deci nu este nevoie de conservant.

DEX – ul definește alifia astfel:

ALIFÍE, alifii, s. f. Preparat farmaceutic de uz extern, compus din substanțe medicamentoase încorporate într-o masă onctuoasă și folosit în medicină și în cosmetică. – Din ngr. alifí„unsoare”. 
Sursa: DEX ’09 (2009) 

Consider mai potrivită definiția asta:

ALIFÍE ~i f. Preparat medicinal sau cosmetic în formă de pastă, destinat aplicării externe. ~ pentru mâini. [G.-D. alifiei] /<ngr. alifi  Sursa: NODEX (2002) 

Alifia Provence, cu flori de lavandă infuzate în ulei de măsline extravirgin, uleiuri esențiale de portocală și de cimbru a fost concepută pentru a fi folosită pe față și pe mâini.

Eu am perioade, posibil în funcție de ciclurile hormonale, când tenul e mai uscat sau când e mai gras.
In primul caz ma spăl pe față doar cu apă, fără săpun și aplic alifia pe pielea umedă. Astfel, apa e sigilată in epidermă iar tenul îmi mulțumește pentru hidratarea primită.

În perioada cu tenul mai gras îl curăț cu loțiunea tonica cu oțet de mere (rețeta intr-o altă postare), las pielea să se uște și să respire, apoi aplic alifia în cantitate mică. Sinergia uleiurilor esențiale ajuta la echilibrarea tenului și la vindecarea micilor impurități ce rezultă de pe urma unui ten gras și aflat sub influența hormonilor năstrușnici.

Ce am descoperit de curând e că pot amesteca în căușul palmei alifia cu câțiva stropi de apă (sau apă florală, sau lapte, zeamă de castravete sau orice lichid pe bază de apă) și sa o transform în cremă hidratantă, fără nevoia de a o conserva deoarece o aplic pe loc iar data viitoare pot folosi alt ingredient. Un fel de premix pentru creme hidratante. Un pic de alifie + câțiva stropi de lichid apos = ❤

image

Cel mai plăcut moment al zilei

În timp, am început sa o folosesc și pe gât și decolteu pentru nota caldă și discretă a parfumului: mă relaxează și îmi da o stare de bine datorită uleiurilor eterice de lavanda și portocală.

Când am o iritație, un coș, când m-a mușcat o insectă aplic un pic de alifie. Ajută instant. O folosesc astfel mai mult în deplasare, căci acasă am un borcănaș destul de mare cu alifie Numen, cea cu patru plante vindecătoare.

Picioarele. Oh, picioarele sunt așa de neglijate de multe dintre noi. Ne susțin toată ziua, ne duc de colo colo, ne saltă și ne dansează… Merită din când în când un moment de răsfăț. Când vine momentul ală, după o baie și pe pielea ușor umedă, aplic alifia Provence și o folosesc pentru masaj. Se simte delicios, pielea devine hidratată, moale iar picioarele ar toarce daca ar fi pisici. Momentul ăsta de răsfăț se aplică și mâinilor, musai cu niște ciocolată neagră alături.

Pe coate nu o folosesc, dar am auzit ca e potrivită pentru a îngriji pielea uscată.

image

După dușul din grădină

M-am surprins folosind alifia pe păr, ca produs de styling și îngrijire. Când  părul meu are o zi proastă si vreau să mă asigur că nu-mi afectează și mie ziua, iau un pic de alifie, o pun pe mâini, apoi aplic pe păr și îi dau o formă. In principal pe vârfuri. Forma nu ține mult, dar părul se disciplinează un pic, iar daca aplic alifia doar pe vârfuri nu simt nevoia de spălare grabnică a părului, chiar dacă arata un pic uleios initial, il piaptăn si ma declar mulțumită. ( plus, am în testare un șampon uscat -spray care mă salvează de la spălat prea des pe cap, dar părul merită un alt articol)

image

Lavanda din grădina vecinei

Lavanda, cimbrul și portocala sunt printre plantele cu proprietăți repelente pentru insecte. Acum că a venit vara simt că îmi pun un scut invizibil atunci când folosesc alifia Provence: țânțarul bâzâie și pleacă.

Iar ultima întrebuințare, deși cu siguranță nu cea din urmă, e că alifia înlocuiește gelul antibacterian sau șervețelele umede (pe care nu le folosesc defel). Când merg cu copilul în parc nu ajung mereu să îl spăl pe mâini (nici eu, de altfel). Apoi vrem să mâncam. Ei, scot alifia, o deschid, i-o dau sa miroasă… „Mmm! Miroase bine la năsuc! „, scot un pic pe deget, închid borcănașul și i-l dau să se joace până aplic alifia pe mâini, fie direct, fie o pun pe un șervețel cu care îl șterg. Uleiul esențial de cimbru este un puternic antimicrobian. Chiar daca se regăsește in cantități mici în alifia Provence, își face treaba, mai ales că este ajutat de cel de lavandă.

Puteți comanda alifia Provence și alte produse de îngrijire naturale, din ingrediente curate și firești de aici.

Voi cum folosiți alifia?

Lasă un răspuns

