COFE-FÉ – Alifie cu efect anticearcăn

cofe-fe

Ingrediente: ulei de migdale dulci și de măsline extravirgin infuzate cu cafea și condimente (turmeric, ghimbir, piper negru, coriandru, scorțisoară, cuișoare), unt de boabe de cafea, ulei de cocos, ulei de semințe de zmeură, ceară de albine, uleiuri esențiale (ghimbir,scorțisoară,tămâie, lavandă, ienupăr, lămâie, grapefruit, ylang-ylang, patchouli)
Gramaj: 30 ml
35 lei
Ediție limitată/ disponibil pe comandă

Oboseala și stresul sunt princupalele cauze ale cearcanelor, dar există foarte mulți factori ce pot cauza aspectul întunecos al pielii de sub ochi. Unele cauze sunt mai greu de rezolvat, căci cearcănele pot fi ereditare sau pur și simplu combinația dintre un ten deschis la culoare și o epiderma subțire, conform site-ului EyeHealthWeb.
Alergiile ce duc la congestia nazală sunt o cauză, la fel ca lipsa de fier, ce poate împiedica oxigenarea țesutului conjunctiv subțire de sub ochi. O perioadă insuficientă de somn cât și somnul prelungit pot cauza cearcăne.
Alte cauze frecvente ale cearcanelor, cauze pe care le putem adresa prin schimbarea stilului de viață sunt sunt consumul excesiv de alcool, cafea, tutun și de sare. Retenția de fluide care apare în cazul femeilor însărcinate poate cauza umflarea zonelor de sub ochi. O pigmentație deosebită a pielii poate fi normală, dar și expunerea îndelungată la soare poate strica aspectul pielii sensibile din jurul ochilor.

Personal am cearcăne de când eram mică, habar n-am care e cauza exactă, probabil un cumul din unele de mai sus. M-am obișnuit cu ele. Dar de când a venit S. in viața mea dorm mult mai puțin decât am nevoie, mai ales pentru ca aleg sa mai petrec timp făcând lucruri care contează pentru mine, după ce adoarme copilul. Sunt convinsa ca orice mamă înțelege situația.

Deci cearcănele native au devenit mult mai neplăcute decât cu ce eram obișnuită. Și cum mai mult somn e un vis momentan, m-am hotarat să folosesc o cremă anticearcan.
Evident că nu-mi cumpăr una. În schimb m-am documentat în legătură cu ingredientele pe care le pot folosi pentru atenuarea cearcănelor. Am aflat ca uleiul de migdale si cel de cocos sunt deosebit de benefice pentru un masaj sub ochi. Cofeina, piperul negru și scortisoara stimulează circulația sângelui și au rol antiinflamator. Desigur turmericul e campionul în acest domeniu (potențat de piperul negru).

Așa… Am făcut așadar o infuzie de cafea proaspat măcinată cu scorțișoară în ulei de migdale, am strecurat bine și am adăugat ulei de cocos. Am adaugat amestecului și o parte din alifia antiinflamatoare Namah Sivaya (despre care încă nu am scris separat dar -sper că! – urmează). Aceasta conține, pe lângă uleiul de migdale si masline infuzat cu turmeric, piper, scorțișoară, coriandru, un mix de uleiuri esențiale care acționează asupra sistemului nervos și ajuta la inducerea relaxării și a unei stări de bine, ajutând astfel la combaterea stresului și la creșterea imunității .

Folosesc alifia de ceva timp. Pot spune ca o simt făcându-și treaba. După ce masez zona de sub ochi, o folosesc ca și crema de zi sau de noapte pe restul feței. Nu sunt conștiincioasa, arareori îmi amintesc să fac asta zilnic, cu atât mai putin de doua ori pe zi. Chiar si asa are efect și simt cum imi pune sângele în mișcare. Deși nu sunt băutoare de cafea, mi se pare revigorant parfumul alifiei: cafea + condimente, parcă dintr-o poveste cu dimineți orientale.

Sunt destul de convinsă ca alifia are și efect anti-rid, deși asta înca nu m-a preocupat prea mult. Masajul feței – m-a învățat o mătușă, la fel ca si gimnastica feței – acționarea tuturor mușchilor faciali – este extrem de important pentru menținerea unui aspect tânăr si sănătos al tenului.

Aici e un video cu o domnișoară care foloseste cafeaua si piperul negru in acelasi scop.

 

Lasă un răspuns

